یاران شهر، یار

وبلاگی در خصوص شهدا

یاران شهر، یار

وبلاگی در خصوص شهدا

مشخصات بلاگ

با سلام و عرض ادب
در این وبلاگ قصد دارم در خصوص شهدا مطلب بنویسم. همچنین کارهایی که در این خصوص انجام میدم را در این وبلاگ قرار میدم.
خوشحال میشم با نظرات و ایده های خود راهنمایی کنید.
یا علی

آخرین نظرات
  • ۱۲ مهر ۹۵، ۱۳:۲۶ - د‌ل‌باخته ..
    آه...

زندگی نامه طلبه شهیدیوسف رائیجی

سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۰۴:۱۳ ب.ظ

طلبه شهید یوسف رائیجی‌ در سال 1349 در بندرگز دیده به جهان گشود و چند سال بعد خانواده ایشان ساکن دامغان شدند. پس از گذراندن تحصیلات متوسطه در حوزه علمیه دامغان مشغول دروس حوزوی گردید و دروس مقدمات حوزه را مشغول بود که بارها به جبهه عازم شد و در تاریخ 1367/5/4 در منطقه اسلام آباد به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

فضائل اخلاقی:
ایشان به نماز خصوصاً نماز جماعت و نماز با حضور قلب بسیار اهمیت می‌داد و معروف بود که در نمازهایش بسیار گریه می‌کرد. به قول پدرشان یکبار پس از اتمام نماز دیدم سجاده‌اش خیس شده و آنوقت فهمیدم که به چه درجه‌ای از ایمان رسیده است. عشق به عبادت را با شوخ طبعی و خوشحال نمودن دوستان خصوصاً خانواده جمع کرده بود. همواره به کمک دیگران خصوصاً طلاب و خانواده‌اش می‌پرداخت شوخ طبعی ایشان همراه با وقار و ادب بود و به قول دوستان طلبه، وجود ایشان در بین ما نعمتی و دیگران را خیلی به هم نزدیک کرده بود.
 عشق به اهل بیت خصوصاً ابا عبداللَّه الحسین(ع) و خواندن مدام زیارت عاشورا و شرکت در مراسم سینه‌زنی شهیدان همراه با انس قرآن خصوصاً خواندن سوره واقعه را سر مشق خود کرده و تجسم عملی حدیث ثقلین را یادآوری می‌نمود.
نظم و دقت در امور همراه با وفای به عهد و نظافت شخصی وی همیشه مورد تحسین دوستان بود.
عشق به حضرت امام را با درایت آمیخته و در مسائل سیاسی فهم خوبی داشت و در جریان انتخابات ریاست جمهوری بنی صدر با آن سنین کم با وی مخالفت می‌کرد و به آشنایان سفارش می‌نمود که به او رای ندهند.
با این وجود چندین بار به جبهه رفته و شیمیایی هم شده بود ولی در درس خواندن تلاش و جدیت خاصی داشت و برای امور طلبگی و به بیت المال توجه فراوانی داشت و حتی می‌گفت راضی نیست در مراسم شهادتش از بیت المال استفاده شود و یا ایامی که به جبهه می‌رفت وسایل حجره را جمع می‌کرد و حجره را در اختیار دیگران می‌گذاشت.
  • seyed javad hoseini

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی