یاران شهر، یار

وبلاگی در خصوص شهدا

یاران شهر، یار

وبلاگی در خصوص شهدا

مشخصات بلاگ

با سلام و عرض ادب
در این وبلاگ قصد دارم در خصوص شهدا مطلب بنویسم. همچنین کارهایی که در این خصوص انجام میدم را در این وبلاگ قرار میدم.
خوشحال میشم با نظرات و ایده های خود راهنمایی کنید.
یا علی

آخرین نظرات
  • ۱۲ مهر ۹۵، ۱۳:۲۶ - د‌ل‌باخته ..
    آه...

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

روحانی شهید محمّد خراسانی در 18 خرداد 1347 درخانواده‌ای مؤمن و درد آشنا دیده بر دنیای پرغوغا گشوده پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی در روستای خورزان که زادگاهش بود به حوزه علمیه رفت تا وارثی امین برای انبیاء باشد.

در جنگ تحمیلی چندین بار به جبهه رفت و دمی نیاسود تا دشمن آسوده نماند با آرپی‌جی به شکار ادوات غول پیکر دشمن می‌شتافت هر گاه که برمی‌خواست دشمن زمین­گیر می‌شد.

با دلی بیدار و سری پر شور هرگز نیاسود تا دین خدا و کشور اسلامی عظمت خود را از کف ندهد مردی از سلاله پاکان که می دانست چه می‌خواهد.

سرانجام در عملیات کربلای5 و در 22 دی 1365 ، تیر جفای صدامیان کافر در شلمچه بر چهره نورانی‌اش نشست و رخسارش را به خون پاکش گلگون کرد و شهد شهادت را در کامش چکانید و رهسپار دیار باقی ساخت او نیک می‌دانست که ضرورت زمان ، سلاح را بر کتاب ترجیح داده است.

روحش قرین رحمت حق باد چون رسول خدا ص فرمود : دنیا را برای معاد و حیات اخروی خود به کار گیرید ملتزم به حدیث مقدسش خواهان حلاوت دنیا نشد.

 

اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم

  • seyed javad hoseini

این عملیاتی که محول شد و کارهای شناسایی‌اش انجام شد و ما هم در حد فرمانده گروهان توجیه شدیم برای عملیات کربلای4 بود که به شهرک ولی عصر ع خرمشهر رفتیم و آماده بودیم برای عملیات که ما برای قسمت مرحله دوم عملیات باید وارد می‌شدیم، که قسمت اول (یا موج اول) وخط شکن گردان قمر بنی ‌هاشم ع بود. ما روز قبل، بعد از ظهرش بچه‌‌ها را توجیه کردیم و حتی شب‌ هم با بچه‌ها صحبت کردیم و آماده بودیم برای اینکه اعزام بشویم و برای ادامه عملیات برویم ولی صبح دیدیم که تک و توک بچه‌های گردان قمر ع سر و کله‌شان پیدا شد مثل لشکر شکست خورده و کم کم متوجه شدیم که عملیات کربلای4 ناموفق بوده است که در آنجا خیلی ناراحت شدیم به خاطر این همه کار و فعالیت و بگیر و ببند و امید ولی این عملیات در همان ساعات اولیه شکست خورد. عملیات که به این صورت شد نیروها را جمع کردیم و به عقب برگشتیم و یک مرخصی هم به نیرو‌ها دادند که به مرخصی آمدیم چند روز بعد که برگشتیم دوباره سازماندهی شدیم.

  • seyed javad hoseini

گردان روح الله به خاطر آن بعد معنوی‌اش زبانزد بود و روی مسائل معنوی بیشتر کار می‌کردیم. در خصوص مسائل معنوی دو تا مسئله داشت، یکی به خاطر همان ویژگی خود نیروها می‌باشد که این نیروها چه کسانی‌اند؟ و از کجا اعزام شده‌اند؟ و دیگری هم به خاطر آن کادری است که بالای سر آن گردان کار می‌کند ولی چیزی که در گردان روح الله بارز بود وجود خود شهید مشهد بود که روی مسائل اعتقادی خودش خیلی کار می‌کرد و روی سازندگی خودش خیلی کار می‌کرد و روی توسل به ائمه ع خیلی معتقد بود، بچه‌ها از ایشان مطالب خیلی جالبی در مورد توسل به ائمه ع و اعتقادی که به این موضوع داشت تعریف می‌کنند، خودش بیشتر روی این مسائل برنامه ریزی می‌کرد و کار می‌کرد.

  • seyed javad hoseini