یاران شهر، یار

وبلاگی در خصوص شهدا

یاران شهر، یار

وبلاگی در خصوص شهدا

مشخصات بلاگ

با سلام و عرض ادب
در این وبلاگ قصد دارم در خصوص شهدا مطلب بنویسم. همچنین کارهایی که در این خصوص انجام میدم را در این وبلاگ قرار میدم.
خوشحال میشم با نظرات و ایده های خود راهنمایی کنید.
یا علی

آخرین نظرات
  • ۱۲ مهر ۹۵، ۱۳:۲۶ - د‌ل‌باخته ..
    آه...

آخرین عملیات

شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۰۳ ب.ظ

آخرین عملیاتی که شهید حسین خراسانی در آن حضور داشت کربلای 5 بود. حسین که عاشق کربلای حسین علیه السلام بود در عملیاتی به همین نام نیز به شهادت می‌رسد واقعاً چه رابطه‌ای بین عشق شهید به کربلا و شهادت او در کربلای5 بود ؟

در شب عملیات شهید کاملاً آرام و با طمأنینه بود و همچون دیگر دلاور مردان میدان عشق آرامش عجیبی داشت شهید در شب عملیات خطاب به دوستان طلبه خود گفت : شما طلّاب فقط به فکر شهادت خود هستید و نمی‌گذارید که ما شهید شویم اما این بار ، نوبت حسین بود و جواز شهادتش توسط ملائک با خون سرخ خودش امضاء شده بود.

در عملیات کربلای 5 شهید خراسانی از پذیرفتن سمت فرمانده دسته امتناع کرد و به عنوان تیربارچی عازم خط مقدم شد. در عملیات پس از عبور مسیرهای طولانی و پشت سر گذاشتن کانالهایی به طول حدود 200 متر با ارتفاع کم در مثلثی گرفتار شدند که از هر طرف زیر رگبار گلوله بودند شهید حسین که تیربارچی بود مرتباً ایستاده و طرف دشمن شلیک می‌کرد. در همین تیراندازی‌ها وقتی تیربار را برای بار آخر آماده کرد حدود 40 الی50 تیر شلیک کرد که یک دفعه خم شد و صورتش غرق در خون ، کاسه سر جدا و داخل کلاهش افتاده بود. آری این چنین بود که شهید حسین خراسانی نیز به آرزوی دیرینه خودش رسید.

شهادت

شهید خراسانی در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه در مثلث محاصره‌ای با اصابت تیر به سر و جدا شدن کاسه سرش به درجه شهادت نایل شد و او این چنین به دیدار معشوق خود ، خالق و آفریننده خود شتافت

  • seyed javad hoseini

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی