یاران شهر، یار

وبلاگی در خصوص شهدا

یاران شهر، یار

وبلاگی در خصوص شهدا

مشخصات بلاگ

با سلام و عرض ادب
در این وبلاگ قصد دارم در خصوص شهدا مطلب بنویسم. همچنین کارهایی که در این خصوص انجام میدم را در این وبلاگ قرار میدم.
خوشحال میشم با نظرات و ایده های خود راهنمایی کنید.
یا علی

آخرین نظرات
  • ۱۲ مهر ۹۵، ۱۳:۲۶ - د‌ل‌باخته ..
    آه...

مسائل معنوی گردان

دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۰۷ ق.ظ

گردان روح الله به خاطر آن بعد معنوی‌اش زبانزد بود و روی مسائل معنوی بیشتر کار می‌کردیم. در خصوص مسائل معنوی دو تا مسئله داشت، یکی به خاطر همان ویژگی خود نیروها می‌باشد که این نیروها چه کسانی‌اند؟ و از کجا اعزام شده‌اند؟ و دیگری هم به خاطر آن کادری است که بالای سر آن گردان کار می‌کند ولی چیزی که در گردان روح الله بارز بود وجود خود شهید مشهد بود که روی مسائل اعتقادی خودش خیلی کار می‌کرد و روی سازندگی خودش خیلی کار می‌کرد و روی توسل به ائمه ع خیلی معتقد بود، بچه‌ها از ایشان مطالب خیلی جالبی در مورد توسل به ائمه ع و اعتقادی که به این موضوع داشت تعریف می‌کنند، خودش بیشتر روی این مسائل برنامه ریزی می‌کرد و کار می‌کرد.

در سطح گردان از مداحان اهل بیت ع مثل حاج سعید حدادیان دعوت می‌کرد و این مراسمات را انجام می‌داد، هر چند که در آن گردان رزمندگان شاخصی هم بودند، شهدای شاخصی بودند که خود اینها هم بالاخره باعث به وجود آمدن یک چنین جو معنوی در سطح گردان شده بود. یکی از بچه‌ها می‌گفت: شهید مشهد گاهی اوقات می‌آمد مرا صدا می‌زد،‌ آن موقعی که آفتاب وسط آسمان بود در آن گرمای خوزستان، مرا از داخل چادر صدا می‌زد و مرا به بیابان و جایی که خلوت بود می‌برد و سرش را روی خاک می‌گذاشت به حالت سجده و به من می‌گفت که شما برای من زیارت عاشورا را بخوان و من زیارت عاشورا را می‌خواندم و ایشان از ابتدا تا انتهای آن سر روی خاک گذاشته بود به حالت سجده و زیارت عاشورا را زمزمه می‌کرد و گریه می‌کرد. همچنین چند تا از بچه‌ها از ایشان جوابهایی که از ائمه ع گرفته بود و مریضی‌هایی که داشت و یا مسائل دیگر خاطرات خیلی جالبی از ایشان تعریف می‌کنند که در همین عملیات به خواسته‌اش رسید و اولین شهید گردان خود شهید مشهد بود.

  • seyed javad hoseini

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی